OPISY ZAJĘĆ


F.M.S Functional MAX Systems - autorski program treningowy Piotra Końko.

Jest to trening wytrzymałościowo - siłowy, redukujący tkankę tłuszczową.

Program oparty na zasadach treningu funkcjonalnego, w którym dodatkowo można wykorzystać sprzęty takie jak: sztangi, kettlebell, stepy, TRX, piłki.
Składa się z trzech mini obwodów w których wykonujemy 4 ćwiczeniach w różnych stopniach trudności. Trening dla każdego.

 

TABATA - czyli czterominutowy trening metaboliczny.

Tabata to połączenie tradycyjnych ćwiczeń aerobowych z intensywnym treningiem interwałowym. Tabata została skonstruowana tak, że pozwala zarówno na szybkie spalanie tkanki tłuszczowej, jak i na dotlenienie całego ciała. Jeśli jesteś zmęczona wielogodzinnym treningiem na siłowni lub nie masz cierpliwości do domowego sprzętu fitness, wypróbuj trening Tabata.

Celem treningu Tabata jest poprawa zarówno wydolności anaerobowej (beztlenowej), jak i aerobowej, czyli tlenowej oraz stymulacja procesów metabolicznych, a co za tym idzie - przyśpieszenie spalania tkanki tłuszczowej.

 

 

FIT MIX INTERVAL - intensywna forma ćwiczeń, podczas której spalamy tkankę tłuszczową jednocześnie wzmacniając główne partie mięśniowe. Podczas treningu interwałowego ćwiczenia aerobowe (proste układy choreograficzne) przeplatane są cyklicznie ćwiczeniami wzmacniającymi - ramiona, nogi, pośladki, brzuch.

Przeplatanie się dwóch różnych prędkości powoduje, że proces spalania utrzymany jest przez cały czas trwania zajęć. Zajęcia interwałowe poleca się osobom, które nie lubią skomplikowanych układów choreograficznych, a zależy im na energicznych ćwiczeniach, dzięki którym intensywnie spala się tkankę tłuszczową.

Interwał to jedna z najlepszych metod zrzucenia zbędnych kilogramów.

 

RAMIONA, NOGI,BRZUCH (TBC) - zajęcia wzmacniające i ujędrniające wszystkie grupy mięśniowe oraz poprawiające ogólną kondycję fizyczną; obejmują kompleksowy zestaw ćwiczeń bez lub z użyciem przyborów. W zajęciach mogą uczestniczyć wszyscy, bez względu na wiek, płeć i wydolność fizyczną.

FAT BURNING - ( spalanie tkanki tłuszczowej ) - trening o średniej intensywności, koncentrujący się na wspomaganiu procesu spalania tkanki tłuszczowej; oparty jest na wysiłku aerobowym (prosty układ choreograficzny), ćwiczenia wykonuje się w tempie pozwalającym na utrzymanie stałego tętna ( 120-130 uderzeń na minutę ), kiedy to najłatwiej pozbyć się tkanki tłuszczowej.

ZGRABNE UDA I POŚLADKI - ćwiczenia głównie na dolne partie ciała, skupiaj ące się na udach i pośladkach, poprzedzone krótką rozgrzewką; czyli dla konkretnych "chcę to osiągnąć więc, to jest mój cel"

 

PILATES - forma mająca na celu wzmocnienie mięśni brzucha, dolnej części grzbietu i pośladków. Technika ruchu aktywizuje szczególnie mięśnie głębokie kręgosłupa, które w typowej aktywności ruchowej pracują w ograniczonym zakresie. Ćwiczenia wykonuje się ruchem wolnym i celowym z zaznaczeniem świadomości wykonywania każdego ruchu. Pilates może być uzupełnieniem ćwiczeń rehabilitacyjnych ponieważ wpływa na korektę postawy i sprężystości aparatu mięśniowego. Elementy wykonywane są wolno ale wymagają znacznego zaangażowania energetycznego organizmu w związku z czym wysmuklają i ujędrniają sylwetkę.

BODY BALL  (PIŁKI)
-trening wzmacniający z wykorzystaniem dużych piłek. Zajęcia o średniej intensywności, wymagające ciągłego napięcia mięśni głębokich tułowia. Pozycje siedzące na piłce pozwalają odciążyć stawy nóg, między innymi biodrowe i kolanowe, ale także i skokowe. To bardzo bezpieczna lekcja, także dla osób po rehabilitacji, które mają słaby aparat więzadłowo-stawowy. Dodatkowo rozciąganie na piłce rozluźnia napięcia w obrębie mięśni pleców i je relaksuje.

 

JOGA - System ćwiczeń wzmacniających i rozciągających ciało. Wykonywane pozycje (asany) wpływają pozytywnie na pracę narządów wewnętrznych, obniżają stres. Każde zajęcia kończą się relaksem.
 

PIEKNY BRZUCH-  Zajęcia wzmacniające.
Ćwiczenia rozpoczynają się układem choreograficznym, mającym na celu rozgrzanie organizmu. Druga część zajęć ukierunkowana jest na wzmacnianie mięśni brzucha. Zajęcia są świetnym uzupełnieniem treningu na siłowni. Jeśli brak Ci motywacji by samodzielnie wykonywać "brzuszki" lub też nie znasz zbyt wielu ćwiczeń, chcesz poznać ich prawidłową technikę- dołącz do grupy! W grupie jest raźniej!
Zajęcia dla wszystkich.

 

STRETCHING - Zestaw ćwiczeń rozciągająco - relaksujących ukierunkowany na poprawę elastyczności mięśni oraz usunięcie napięć. Powoduje lepsze ukrwienie, wysmukla, ujędrnia, wyrównuje napięcia mięśniowe, przez co poprawia postawę, samopoczucie, daje energię oraz odstresowuje.

 

ZUMBA ® ( Zumba Fitness ® )  - jest połączeniem tańca i aerobiku z latynoamerykańską i międzynarodową muzyką. Dzięki prostym krokom tanecznym powstał dynamiczny, ekscytujący oraz skuteczny program fitness.Zajęcia składają sie z szybkich i wolnych rytmów, stosowane kroki taneczne są łatwe do wykonania i prowadzą do rzeźbienia sylwetki: pośladki, nogi, dolne partie pleców, brzuch i ramiona.
Aby opanować Zumbę niekonieczna jest znajomość kroków tanecznych, dlatego nie tylko osoby tańczące odnajdują się w tych zajęciach. Podczas zajęć powstaje luźna atmosfera zabawy co dodaje odwagi nietańczącym, nowo dołączającym do grupy i tym którzy do tej pory nie przepadali za zajęciami fitness.

 

SZKOŁA KRĘGOSŁUPA - ćwiczenia wzmacniające wszystkie partie mięśniowe biorące udział w stabilizacji kręgosłupa. Połączenie wzmacniania ze stretchingiem i ćwiczeniami mobilizującymi kręgosłup.

 

Rowery  ( INDOOR CYCLING ) - to trening wytrzymałościowy pozwalający na modelowanie całej sylwetki (nie tylko nóg!), spalanie ogromnej ilości kalorii oraz poprawiający wydolność krążeniowo-oddechową.To zajęcia dla wszystkich, którzy oczekują intensywnego treningu i oderwania się od codzienności.
 

Power Gym (SZTANGI) -  to program ćwiczeń ze sztangą, wykonywanych przy muzyce. Ten rodzaj treningu ma za zadanie poprawę ogólnej wydolności organizmu, wzrost wytrzymałości i siły mięśni bez widocznego wzrostu ich obwodów. Utrata podskórnej tkanki tłuszczowej podkreśla zarys mięśni. Do ćwiczeń wykorzystywana jest sztanga o zróżnicowanym ciężarze w zależności od wzmacnianej grupy mięśniowej. Stworzona dla potrzeb lekcji choreografia ma na celu określenie ilości powtórzeń, zakresu ruchu i intensywności. Połączenie treningu siłowego z wytrzymałościowym oraz charakter pracy aerobowej i anaerobowej daje najkorzystniejsze efekty wzmacniania organizmu.

 

STEP + BRZUCH- trening z wykorzystaniem stepu (stopnia, podwyższenia), na który się wchodzi i z którego się schodzi. Ćwiczenia spalają sporo kalorii a także wzmacniają mięśnie dolnej połowy ciała. Na zajęciach łączymy kroki w stosunkowo łatwe układy choreograficzne. Zajęcia poprawiają kondycję, pamięć ruchową, koordynację i poczucie rytmu. Zajęcia zakończone są ćwiczeniami wzmacniającymi mięśnie brzucha.

 

AKTYWNY SENIOR -Zajęcia prozdrowotne stworzone z myślą o osobach w wieku 55+, gwarantujące sprawność fizyczną i świetne samopoczucie, na których każdy uczestnik znajdzie coś dla siebie. Te specjalistyczne zajęcia to nie tylko świetna forma aktywności fizycznej ale również doskonała okazja do zawierania nowych znajomości.